Coraz częściej chwytamy za słuchawkę albo korzystamy z klawiatury, żeby załatwić sprawę w urzędzie. Jednak mieszkańcy miasta i okolicy nie rezygnują z osobistych wizyt w ZUS-ie. Jeśli się tam udadzą, to nie muszą czekać zbyt długo na „podejście do okienka”. Dane z minionego półrocza 2018 r. pokazują, że średni czas oczekiwania to zaledwie 2 minuty i 17 sekund. To poniżej średniej wojewódzkiej w ZUS-ie, czyli 5 minut i 20 sekund..
- Cenimy zaufanie klientów do pracowników na sali obsługi klientów. Jednocześnie obserwujemy, że coraz więcej osób zakłada profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i korzysta z naszych usług on-line. W Brzegu i okolicy już 3784 osób ma swoje konto na PUE ZUS. Tylko w ciągu ostatniego półrocza mamy 415 nowych użytkowników Platformy – Alicja Zubowicz – zastępująca kierownika inspektoratu ZUS w Brzegu.
Załatwianie spraw przez elektroniczne kanały komunikacji to już nie luksus, a codzienność. Platforma Usług Elektronicznych ZUS została uruchomiona w połowie 2012 r., a jakiego postępu dokonali klienci obsługiwani przez brzeski ZUS w tej dziedzinie widać po pierwszych danych z tego okresu. Pod koniec 2012 r. swój profil miało zaledwie…133 mieszkańców Brzegu. Teraz dzięki PUE ZUS rezerwują wizytę w zusowskiej placówce na konkretny dzień i godzinę. W minionym półroczu aż 252 osoby w regionie umówiły się na wizytę w ZUS on-line.
W województwie opolskim już 41 tysięcy osób ma profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Od stycznia tego roku swoje konto na PUE założyło 5 687 Opolan. Teraz w całej Polsce z dobrodziejstw Platformy ZUS korzysta już 2,4 mln klientów. Tylko w ciągu roku liczba zarejestrowanych profili wzrosła o 600 tysięcy. Dzięki tej aplikacji każdy użytkownik - ubezpieczony pracownik, emeryt, jak i prowadzący działalność gospodarczą – widzi i kontroluje swoje sprawy w ZUS.
Przyszli emeryci i przedsiębiorcy to nie jedyni interesanci ZUS. Od początku 2016 r. opolskie jednostki ZUS zanotowały ponad 39 tysięcy wizyt lekarzy. Każdego roku rośnie też liczba klientów, którzy korzystają ze stanowiska dla osób niesłyszących. W 2016 r. pracownicy ZUS posługujący się językiem migowym pomogli 86 osobom, w 2017 r. już 140, a do końca czerwca 2018 r. obsłużyli dokładnie już „migających” 64 klientów.