Pasażerowie już od kilku tygodni korzystają ze zmodernizowanych peronów. Na początku odnawiany był peron dla pociągów jadących do Nysy. Teraz wszystkie maja nowe oświetlenie, nagłośnienie, wiaty przystankowe oraz zamontowane tablice informujące o kursowaniu pociągów.
- Trwają ostatnie prace w przejściu podziemnym między peronami. Pod nadzorem konserwatora zabytków uzupełniane są zniszczone elementy zabytkowej okładziny ścian – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.
Zakończono również modernizację torów na stacji w Brzegu i montaż nowej trakcji. Ponadto, stacja wyposażona została w nowoczesne urządzenie do sterowania ruchem kolejowym.
Polskie Linie Kolejowe wybudowały dwa nowe wiadukty (ul. Kilińskiego i ul. Małujowickiej) oraz przeprowadziły remont trzech wiaduktów (nad ulicami: Starobrzeską, 1-go Maja i Chocimską). Dzięki porozumieniu ze starostwem brzeskim przebudowany został układ drogowy w ciągu ul. Małujowickiej - Wyszyńskiego. Poprawiło się bezpieczeństwo i funkcjonalność drogi.
Specjalne maszyny wyszlifowały również tory, teraz trwa ich podbijanie. Wzdłuż torów mają się pojawić ekrany akustyczne.
Całkowite zakończenie pracy planowane jest na grudzień tego roku. Kontrakt na modernizację stacji Brzeg wraz z przyległymi odcinkami linii jest ostatnim etapem zmian linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław.