Ich organizatorem i gospodarzem było Stowarzyszenie Handlowców Ziemi Opolskiej „Unia”, zrzeszające prywatny opolski handel hurtowy i detaliczny. Na powierzchni ponad 1800 metrów kwadratowych swoją ofertę zaprezentowało ponad 200 producentów i 24 dystrybutorów.
- Targi są dla nas okazją do kreowania nowych marek, pokazania współczesnych trendów, innowacji i pomysłów, które mają poprawić jakość obsługi klienta – mówił Roman Kozieł, prezes zarządu SHZO. – O tym, że warto je organizować świadczy coraz większa liczba wystawców i osób zaproszonych. Wielu handlowców zawierało w trakcie targów korzystne kontrakty, bo producenci w tym czasie chętnie stosowali upusty cenowe.
Na targach było obecnych wielu przedstawicieli branży cukierniczej oraz mięsno-wędliniarskiej. Prezentowali m. in. nowe wyroby, które pojawią się w sklepach przed świętami wielkanocnymi.
Obecny na targach Antoni Konopka, członek Zarządu Województwa, interesował się sytuacją opolskich dystrybutorów i detalistów, pytał, jak radzą sobie w konkurencji z dużymi sklepami sieciowymi.