Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Wrocławski
Pierwszy przejazd trasą Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
1 grudnia Zarząd Województwa Dolnośląskiego podpisał porozumienie z gminami Wrocław, Czernica i Jelcz Laskowice. Dzięki porozumieniu od połowy grudnia na łączącej je trasie pojadą pociągi Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych. 2 grudnia został zorganizowany pierwszy, pilotażowy przejazd nowym, hybrydowym pociągiem Impuls2.
Pierwszy przejazd trasą Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych

Pierwszy przejazd trasą Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Pierwszy przejazd trasą Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Pierwszy przejazd trasą Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

- Zorganizowaliśmy pierwsze połączenie aglomeracyjne, które w znacznym stopniu odciąży komunikacyjnie Wrocław. Tego oczekiwali mieszkańcy zarówno podwrocławskich gmin jak i samej stolicy Dolnego Śląska. Miesiąc temu dolnośląski sejmik podjął uchwałę w sprawie zorganizowania aglomeracyjnych połączeń kolejowych w regionie, a dziś jedziemy już pociągiem po pierwszej trasie. To pokazuje, że poważnie podchodzimy do wszystkich naszych deklaracji – mówi marszałek Cezary Przybylski.

Według przyjętych zasad, połączenie do końca roku będzie finansowane przez samorząd województwa. Natomiast od stycznia roku 2022 połowę kosztów pokryje województwo, a druga połowa zostanie podzielona pomiędzy samorządy, przez które przechodzi trasa - proporcjonalnie do długości linii w poszczególnych gminach. Zgodnie z umową, we wrześniu przyszłego roku liczba kursów zostanie podwojona do 15 par każdego dnia, co w efekcie umożliwi stworzenie gęstszej siatki połączeń, zwłaszcza w godzinach szczytu.

Nowa trasa to 17 stacji i przystanków, z czego aż 11 jest całkowicie nowych. Koszt remontu linii kolejowej 292 wyniósł w sumie 126 milionów złotych, a 70 milionów pochodziło unijnego dofinansowania. W sumie długość linii wynosi 35 km, a jej trasa przebiega przez tereny trzech gmin: Wrocław, Czernica i Jelcz Laskowice.

- Inauguracyjny przejazd w ramach Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych za nami! To wielki sukces władz województwa i zaangażowanych w powstanie tego projektu samorządów. Dziękuję również panu Zbigniewowi Gzikowi, dyrektorowi Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK we Wrocławiu za możliwość przejazdu linią 292 – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Dolny Śląsk jest jednym z pierwszych regionów, który zdecydował się na zakup pociągów hybrydowych. Newag, producent nowego taboru w sumie dostarczy Kolejom Dolnośląskim sześć trójczłonowych Impulsów II.

Składy są nowoczesne, wygodne i przystosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Każdym z nich będzie mogło wygodnie podróżować około 315 pasażerów. Pociągi są wyposażone w klimatyzację i bezprzewodowy, ogólnodostępny internet. W trakcji elektrycznej rozwijają prędkość aż 160 km/h, a w spalinowej – do 120 km/h.

Produkowane przez nowosądecki Newag Impulsy II to pierwsze polskie pojazdy szynowe o napędzie elektryczno-spalinowym. Umożliwia on płynne poruszanie się po odcinkach zelektryfikowanych oraz pozbawionych trakcji elektrycznej przy jednoczesnym ograniczeniu emisji.


otomedia.pl



Dzisiaj
Środa 25 maja 2022
Imieniny
Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl


OtoBrzeg.pl © 2007 - 2022 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl